Jaja.. Daar is ze dan, aangekomen in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veronique Bonne - WaarBenJij.nu Jaja.. Daar is ze dan, aangekomen in Suriname! - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Veronique Bonne - WaarBenJij.nu

Jaja.. Daar is ze dan, aangekomen in Suriname!

Door: Veronique

Blijf op de hoogte en volg Veronique

09 Februari 2015 | Suriname, Paramaribo

Haa lieve lezers,
Allereerst wil ik vertellen dat mijn vlucht echt prima is verlopen. Na een paar filmpjes gingen we al bijna landen, die 9,5 uur was dus zo voorbij! De rit naar mijn huis was misschien wat minder, maar achja niet alle taxichauffeurs kunnen blijkbaar de weg weten naar de Archimedesstraat… (waar ik verblijf). Na elke straatnaam gehad te hebben zagen we dan eindelijk de Archimedesstraat.. hèhè ik was eindelijk aangekomen hoor! Doodmoe kwam ik dus ‘s avonds aan. Al mijn huisgenoten (9 stuks maarliefst) zaten buiten bij de hangmatten dus de eerste indruk die ik had was: wooow dit gaat druk worden! Nu ben ik eraan gewend en vind ik het juist gezellig om ’s avonds met z’n allen op het overdekte terras te zitten en een beetje te chillen in de hangmatten. Maar toen was het gewoon allemaal even heftig! De meiden van Tilburg waarmee ik samen woon (Anne, Evelyn en Marlou) wilden mij ook nog eens gelijk alles vertellen... Pfoe ik was er net en moest al meteen dingen regelen. Zo ook de volgende dag. Marlou had geregeld dat ik naar het RKBO moest. Het RKBO is de stichting Rooms Katholiek Basis Onderwijs. Je moet je eerst aangemeld hebben bij het RKBO alvorens je stage mag lopen. Aldus, Marlou en ik vrijdag morgen om kwart voor 8 op de fiets naar het RKBO. Daarna gelijk naar onze stage adres om kennis te maken. Maar… op de fiets??! Iedereen die hier fietst zijn of Belgen of Nederlanders. Surinamers waarderen dit niet altijd. Ze toeteren dat we aan de kant moeten gaan. Het komt ook extreem vaak voor dat je wordt nagefloten. Daarnaast is het heel gevaarlijk want er zitten superveel gaten in de weg en de Surinamers kennen nauwelijks verkeersregels.

De jetlag en de vele indrukken hakten er ‘s middags wel in. Ik moest zeer wennen aan de warmte en aan de omgeving. Het gemis van thuis was toch wel aanwezig (ook al was ik er pas 2 dagen).
Daarom zaterdag ochtend met vriendlief geskyped. Dat was erg fijn om hem even te zien en mijn hart te luchten. Ik had met de meiden van Eindhoven (Laura, Katrien en Fleur, waarmee ik gevlogen ben) afgesproken om te gaan zwemmen. Anne, Marlou en Evelyn gingen ook gezellig mee. Nadat Laura Katrien en Fleur ons huis aan de Archimedesstraat gevonden hadden gingen we op weg naar een hotel. Bij het hotel konden we lekker zwemmen voor 25 SLD (ongeveer 6,25 euro). Heerlijke dag hebben we toen gehad. ‘s Avonds hebben we een heerlijke pizza gegeten bij Bar Zuid en als afsluiter een cocktailtje bij t Vat! Fleur, Katrien en Laura gingen nog op stap, wij zijn naar huis gegaan. Wij waren allemaal doodmoe, vooral ik. Ik had nog steeds last van het tijdsverschil..

Vrijdags kregen we de kledingvoorschriften te horen op stage. De leggings die ik geleend had, werden niet getolereerd.. Fijn…. Dat betekent 1 lange broek en 1 rok voor stage… iets waar ik nogal moeite mee heb! Dat gelde ook voor Marlou, dus wij op zoek naar winkels. Aangezien het zondag was waren alleen de Chinese winkels open. Ah fijn, maakt niet uit we hadden de straat gevonden dus konden de volgende dag terug. Ook waren we op zoek geweest naar een zwembad, die we na een paar keer vragen gevonden hadden.
Zo dat was ongeveer wel de zondag. Veel gefietst, mooie rode schoudertjes gekregen. Slaapt ook o zo heerlijk… maar morgen de volgende stagedag. Dus vroeg te bed!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Veronique

Vanaf 5 februari ga ik drie maanden stage lopen in Paramaribo. Ik zal daar les gaan geven op een basisschool. Via deze blog laat ik weten wat ik voor avonturen ik allemaal meemaak! Veel leesplezier!

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 237
Totaal aantal bezoekers 2939

Voorgaande reizen:

05 Februari 2015 - 24 April 2015

Stage Suriname

Landen bezocht: